Parijaatko Kothako Ful | Hamro Patro

ब्लग - साहित्य / हाम्रो लेख

पारिजातको कोठाको फुल





५५ वर्षअघिको पारिजातसँगको त्यो कुराकानी

सिसल एक प्रकारको रुख हो, जो कडा र रुखो भएको कारण सबैले चिन्दछन् । यता सिसल एक जना नारीको नाम पनि हो । सिसल सौम्य छिन्, नरम अनि लयालु भावनाहरूले लैस सिसल एउटी अद्भुत नारी हुन् ।

फुलहरूको फुलाई अनि फक्राई नै जीवनको मूलभूत र एउटा मात्र उद्देश्य हो । सिसल के हावाहरूलाई वहने अधिकार छैन ? हावाहरूलाई पनि विश्वास गरिदेऊ न सिसल, प्यारी सिसल हावाहरूलाई आफूमा स्वीकार गरेर हेर न । यस जनावरमय विश्वमा हुर्किएर तिमी पनि त एउटी जनावर भएकी छौ सिसल, केवल एक पटकका लागि जे हुन्छ हुन देऊ सिसल, तिमी हावासरि बहिदेऊ शायद त्यसपछि तिमी कहिल्यै रुन पर्ने छैन ।

के तिमी मलाई माया गर्दछौ?

कस्तो अर्थहीन प्रश्न हो यो ? मेरो माया पर्याप्त छ र ? पक्कै छैन नि ।

त्यसो भए तिमी मलाई विवाह गर्नेछौँ हैन त ?

हेर म त्यस पुरुषसँग विवाह गर्नेछु जसलाई मैले पहिल्यै कहिले देखेकी छैन । त्यस पुरुषले विवाहको रात नै मलाई आफ्नो निर्दयीपना र मायालु भाव दुवै प्रमाणित गरेर देखाउनु पर्नेछ बुझ्यौ । उसले मेरो मानसिकता बुझ्ने सम्म पनि प्रयास गर्‍यो भनेँ उ सदाका लागि हार्नेछ । हाहा अब त तिमीले बुझ्यौ होला नि ? म मायामा विश्वास गर्दिन , पटक्कै गर्दिन ।

सिसल
हेर मैले विवाहको महत्त्वलाई आत्मसाथ नगरेकी हैन तर म विवाहको नाममा आत्मसमर्पण गर्न चाहन्न ।
सिसल यो त तिम्रो हो यो केवल मेरो व्यक्तिगत निष्कर्ष हो ।

रूपरेखा पत्रिकामा प्रकाशित एक कठिन निष्कर्ष कथाको एक अंश जो पारिजातको कलमबाट निस्केको हो ।
र यस निष्कर्षमा म पारिजातको जीवनको रूपरेखा नै पाउँछु । म पेसाले लेखक, मेरो नाम सुयोग शब्द आफैमा पारिजातको शिरीषको फूल पुस्तकको मुख्य पात्रको नाम वाट साभार गरिएको हो । म मेरो नाम र सर्वनाम दुबैमा पारिजात पाउँछु, म सुयोगवीरको सुयोगका अंशका रूपमा पारिजातको कलम र मसीले आफूलाई सदैव भिजाएको पाउँछु ।
विवाहप्रति पारिजातको विचार खरो थियो, उनी कसैको लागि विवाहका नाममा आत्मसमर्पण गर्न नचाहने तर्क राख्दै मानवताको बिम्ब प्रयोग गर्दथिन । विवाहको नाममा एकले अर्कालाई शरीर सुम्पने चलन मात्र को विरुद्ध रहेकी पारिजातमा एक प्रकारको सुपेरियटी कम्प्लेक्स नै थियो शायद ।

पारिजातले आफ्नो प्रेम प्रसगंलाई एउटा रहस्य नै बनाएर गइन, हुन त समकालीन भूपी शेरचन, मदन रेग्मी लगायत अन्य केहीहरूको नाम पारिजातसँग नजोडिएका त हैनन् तर ती नामहरू केवल साथीका रूपमा मात्रै रहे । शायद उनीहरुसगं पारिजातले चाहेको गुणहरु थिएन या त प्रेमको गुरुत्व वलले पारिजातलाई त्यता तानेन ।

पारिजातले पटक पटक भनेको वाक्य, मलाई मानिसहरू सर्वश्रेष्ठ प्राणीहरू हुन भन्ने कुरामा चाहिँ विश्वास लाग्दैन शायद त्यसैले होला म कुकुर र मान्छेलाई सरोवर देख्दछु । कारण के भनेँ मलाई धेरै पटक मान्छेले मान्छे नभएको झैँ झुक्क्याएका छन् ।

एक फेर एक जना पङ्क्तिकारले पारिजातलाई सोधे, पारिजात जी किन तपाईँ आफ्ना कथा र पात्रहरू बाट बाहिर निस्कनु हुन्न ?
पारिजात त्यसै गरी बसेकी थिइन जसरी शिरीषको फुलमा सुकन्या बस्थिन, त्यस्तै झ्यालमा बसेर बुनिएका कुशन र केही थान बुनाई का काँटाहरू पारिजात र पङ्क्तिकारका बिचमा थिए ।
पारिजातको उत्तर थियो
मेरा कुनै पनि रचनाहरू मेरा जीवनगाँथा बयान गर्न लेखेकी हैन तर साकम्बरी, सिसल र सुयोगवीरले मेरा भावनाहरू बोल्दछन् । उनीहरूको जीवन र मेरो जीवन दर्शनमा म कुनै फरक नै पाउँदिन ।

यति भनेपछि पारिजात केही बेर चुप लागिन अनि पङ्क्तिकार पनि ।

पारिजातको कोठामा एउटा केटा केही फुलहरू साथमा लिएर छिर्दछ । उसलाई थाहा छ कि पारिजातलाई फुलहरू मन पर्दछ । पारिजात एउटा यस्ता फुलको नाम यी लेखिकाले चुनिन जुन झरेपछि मात्र चढाउन योग्य कहलाउँछ, त्यो फुल जुन महाभारतमा अर्जुनले कुन्तीलाई भेट गर्दछन् ताकि कुन्तीले ती फुलहरू महादेवलाई अर्पण गर्न सकुन् ।

तर यी पारिजातको कोठामा भनेँ कमल र सर्वदा फुल मात्र देखियो, फुलहरू कुनै विशेष साजसज्जाका साथ थिएनन् र त्यहाँ केही थान कमल, केही थान सर्वदा र एउटी सग्ली पारिजात थिइन् ।

पारिजात पछिल्ला समयमा धेरै पलहरू एक्लै बिताउँथिन, बाथ रोगले उनलाई कैदी बनाएको थियो । ठुलो भित्ता अनि झ्यालबाट देखिने लामो बाटो, पारिजातका दैनिक देखिने दृश्यहरू थिए । सिंहदरबार भित्रका ठुला रुखहरू, ती रुखका वसन्त सहयात्री चरा अनि फुलहरू पनि देखिन्थे वसन्त ताका । त्यस कोठाबाट पारिजातले आफ्ना कथा, कवितामार्फत धेरै उडानहरू भरिन, आजसम्म पनि हामी पढ्दैछौं ।

पारिजातको डायरीमा बहिनी सुकन्याका लागि यी शब्दहरूले यिनको जीवन अवस्था चित्रण गर्दछ । मेरी कान्छी बहिनी सुकन्या साहित्य र राष्ट्र प्रेमको भावनामा पागल झैँ भएकी छे । उ आफू हुनुभन्दा पनि मेरो अवस्थितिलाई अझ गहिरो रूपमा मेरो प्रतिनिधित्व गर्न सक्दछे । म जो यस्ती मान्छे हुँ जो माया र निर्भरतालाई जीवनभर घृणा गर्दै आएँ आज मेरी बहिनीका लागि माया र उपचारका लागि एउटी परजीवी दिदी नै भएकी छु ।

पारिजातको डायरीमा लेखिएको अर्को मन छुने कुरा । मैले आफूभित्रको भय भुलाउनका लागि लेख्न थालेँ, अनि लेख्दै गएँ । समयसँगै पारिजातको धर्मप्रतिको धारणा परिवर्तन हुँदै गयो, उनले गीता, कुरान र बाइबलको अध्ययन गरेपछि भनेकी एउटा वाक्यांश यस्तो थियो ।

धर्म एउटा अनुभव हो जसको कुनै पहिचान छैन । बहुतै गहिरो अर्थ बोकेको यो भनाई मा पारिजातको धर्म प्रतिको बढ्दो उदारता र आत्मिक आत्मसाथ झल्केको छ ।

तपाईँलाई के लेख्न मन पर्दछ, कविता या कथा ?
पारिजात सहज उत्तर दिँदै : कविता
हुन त शिरीषको फुल भ्रम र चुम्बन मै ओईली झर्दछ यस हरफमा नै समग्र कथा अटाएको छ, सारांश समेत ।

सेप्टेम्बर ७ सन् १९७३ मा यस अन्तरवार्ता लिइएको थियो । उत्तम कुँवर जी ले लिनुभएको यस अन्तरवार्ता रेकर्ड नेपालमा अङ्ग्रेजी भाषामा प्रकाशित छ ।

सुयोग ढकालले अनुवाद र परिपेक्ष्यकृत गर्नुभएको ।



Liked by
Liked by
0 /600 characters
Hamro Patro - Connecting Nepali Communities
Hamro Patro is one of the first Nepali app to include Nepali Patro, launched in 2010. We started with a Nepali Calendar mobile app to help Nepalese living abroad stay in touch with Nepalese festivals and important dates in Nepali calendar year. Later on, to cater to the people who couldn’t type in Nepali using fonts like Preeti, Ganesh and even Nepali Unicode, we built nepali mobile keyboard called Hamro Nepali keyboard.